
Samochody oryginalne przeznaczone do przewożenia towarów wymagających określonej, niskiej temperatury, bywają drogie. Obecnie w związku z ograniczoną produkcją niełatwo kupić podobnyochód. Dlatego wiele firm kupuje zwyczajne busy i je przerabia.
Można zająć się tym samodzielnie, niemniej jednak najprościej jest odnaleźć firmę, która kreuje zabudowy termiczne do dowolnych aut i tam oddać własne auto na kilka dni. Prosta zabudowa izoterma może być stworzona może być z pianki poliuretanowej lub zwyczajnie styropianu. W pewnych sytuacjach stosuje się także mieszankę waty izolacyjnej albo włókna węglanowe. Pianka ma nieco lepsze właściwości izolacyjne od pozostałych tworzyw, bo w jej wypadku mamy minimalny współczynnik przewodzenia ciepła. W takich samochodach zabudowuje się również okna, przez które do wnętrza przedostawać mogłoby się ciepło i agregat nie dałby rady schłodzić wnętrza komory chłodniczej a potem utrzymać stosownej temperatury. Agregat samochodowy chłodnia można kupić na rynku wtórnym za w całości nieduże pieniądze. Takie urządzenia na prawdę bardzo często sprowadza się z za granic, ale są w zupełnie dobrym stanie i po regeneracji mogą być jeszcze używane wręcz kilka lat. Agregaty chłodnicze samochodowe nie są trudne w swojej budowie. Ich najważniejsze elementy to skraplacz i parownik. Ważne jest, aby na bieżąco czyścić ich filtry. Jeżeli są zapchane, ciecz ma problem z przedostaniem się do parownika. Skraplacz i parownik odpowiadają za edycję stanu skupienia czynnika chłodzącego, którym najczęściej jest freon. Podczas przeglądu instalacji sprawdza się, czy krąży w niej dopasowana ilość tego czynnika. O ile to niezbędne, można go uzupełnić. Po czym poznać, że ubyło czynnika chłodniczego w instalacji? Najczęściej można to zauważyć po tym, że samochód potrzebuje znacznie więcej czasu, aby schłodzić zabudowę lub nie potrafi tego zrobić na dostatecznym poziomie. Problemem może być też wtedy szczelność instalacji, ale zwykle wystarczy uzupełnienie czynnika chłodzącego, aby wszystko wróciło do normy.
Źródło: agregaty chłodnicze samochodowe.