W kosztach firmowych można ujmować różnorodne wydatki i możemy wymienić tutaj między innymi wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 złotych. Z takich prezentów nie należy się a dodatkowo rozliczać, więc nie stanowią one kłopotu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć sporo i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.
Jest de facto wiele firm, które bardzo chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy wydaje się takim normalnym drobiazgiem i tak realnie niewiele kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka pln, zatem właściwie każdy może sobie na niego pozwolić, ale ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać później do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy wracają i kupują ponownie. Żeby to jednakże było możliwe, oferta musi być rzeczywiście interesująca i mowa tu nie tylko i wyłącznie o niskich kosztach, niemniej jednak również o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub wręcz imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich łatwości. Po prostu dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś bezpłatnie, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Powinno się pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i równocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwykłe gadżety takie jak brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod promocji, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje dosłownie w przypadku bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich dystrybucji. Sposobność zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.
Zobacz również: pendrive z logo firmy