Branding to inwestycje, które potrzebne są w każdej firmie, niezależnie od jej obrotów i wielkości. Dosłownie małe firmy mają szansę bardziej się rozwinąć dzięki działaniom reklamowym. Branding polega na tym, aby tworzyć wśród odbiorców, czyli klientów, taki wizerunek firmy, ażeby chcieli być z nią identyfikowani: zakupować produkty, nosić ubrania danego producenta, czy jeść żywność, którą produkuje.
Przy bardzo dobrze prowadzonym brandingu klient kupuje nie tylko i wyłącznie dlatego, że potrzebuje, ale również dlatego że woli być częścią firmy. Fachowcy uważają, że sukces marki mierzy się nie tylko i wyłącznie tym, jakie zyski przynosi, niemniej jednak też tym, jak bardzo jest popularna i polecana. Jeżeli klienci są zadowoleni, a to można łatwo zmierzyć, sklep, czy firma będzie mnożyć zyski. Agencja reklamowa buduje system identyfikacji wizualnej dla każdej, nawet małej, marki. Składają się na nią: paleta kolorystyczna, logo, nierzadko sposób pokazywania się w reklamach. Gdy kampania odniesie sukces, klienci szybko zaczną kojarzyć markę już po zobaczeniu kolorów, które budują jej logo. Wybór logo to niewiarygodnie na prawdę ważna sprawa, zwykle projektowanie logo również wykonują specjaliści. Jest tak dlatego, aby zbudowany wizerunek był perfekcyjny i gwarantował sukces. W pewnych przypadkach czasem marki po latach bycia na rynku zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, chcą odświeżyć swój wizerunek. Dla agencji jest to czasem o sporo bardziej skomplikowane i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Wtedy takie działania należy w jakiś sposób uzasadnić. Odbiorcy muszą wiedzieć, po co firma się zmienia i co woli w ten sposób osiągnąć. Rebranding to świetna okazja na upowszechnienie o zdobycie nowych klientów. Czasem dzięki niemu firmy otwierają się na nowych klientów, czyli inne grupy wiekowe klientów. Działania agencji w każdej sytuacji mają charakter długofalowy. Oznacza to, że nie można mówić o sukcesie po tygodniu czy dwóch. Należy minimum pół roku regularnych działań, aby mówić o sukcesie dla danej marki.
Zobacz więcej: projektowanie logo łódź.