W działaniach marketingowych kluczową rolę odgrywa interesujące i zwracające uwagę pokazanie firmy a także jej oferty. Do tego przeznaczone są katalogi firmowe. Mogą być przygotowane w dowolnym schemacie, choćby standardowy A4 sprawdza się najlepiej.
Zbyt nieduży format wpływa na jakość fotografii, poza tym zwiększa objętość, a nikt nie preferuje jako oferty otrzymać wielostronicowej książki do czytania. W związku z tym najczęściej stosowany jest właśnie format A4, który pozwala też proste powielanie kopii za pomocą zwykłych biurowych drukarek.
Katalogi reklamowe – co należy mieć świadomość tego?
Aby folder reklamowy z dobrym skutkiem zachęcał do skorzystania z usług naszego biznesu, musi spełniać kilka warunków. Głównie musi być ze starannością utworzony. Ważne, aby projekt miał indywidualny charakter wpisujący się w wizerunek firmy. Elementy identyfikacji wizualnej, tj. logo czy nazwa, powinny być stosownie wyeksponowane. Trzeba pamiętać, że foldery reklamowe są wizytówką naszej firmy. Powinny świadczyć o naszym profesjonalizmie i otwartości na potrzeby klienta.
Estetyczna szata graficzna oraz przejrzysty czytelny układ to jednak nie wszystko. Kluczowa w odbiorze folderu reklamowego jest jakość jego wykończenia. Folder firmowy powinien być wykonany z materiałów bardzo wysokiej jakości. Takie podejście będzie świadczyło o naszym szacunku wobec klienta a także pragnienia nawiązania relacji biznesowych. Warto więc wybierać materiały odznaczające się trwałością oraz wysoką estetyką. Na rynku dostępnych jest wiele różnorakich rodzajów papierów ozdobnych. Papier użyty na folder reklamujący propozycję firmy powinien posiadać odpowiednią gramaturę. Gruby papier jest wytrzymały na zniszczenie a także daje wrażenie solidności, co oczywiście przekłada się na pozytywne złudzenie. Co równie ważne, katalogi powinny być wykonane z najwyższą starannością, co oznacza również stosowanie ulepszeń. Bardzo dobry efekt wizualny gwarantuje uszlachetnienie okładki za pomocą tłoczenia. Ponadto warto zastosować folię ochroną, która zabezpiecza kartki przed poplamieniem i daje bardzo ciekawy efekt wizualny. Dla podkreślenia wagi niektórych elementów graficznych, przykładowo logo, można wykorzystać technikę punktowego nakładania lakieru. W ten sposób zostają wyeksponowane najistotniejsze elementy.
Dodatkowe informacje: foldery reklamowe.