Pozycjonowanie stron – jak zrobić to samodzielnie

Promocja własnej czy markowej strony internetowe to wymagające i czasochłonne zajęcie. Dla osób niedoświadczonych jest całe niewiadomych i ewentualnych niebezpieczeństw. Nie wiadomo przecież jak proces ten wygląda od strony technicznej, ile tak w rzeczywistości kosztują poszczególne aktywności a także jakich można spodziewać się efektów.

Przeczytaj poniższy post, by poznać odpowiedź na te i zbliżone pytania. Dowiedz się kto może utworzyć to zadanie za Ciebie a także ile będzie to kosztować.Z czego składa się przyszłościowe pozycjonowanie stron? Pierwszy krok jest niezmienny – optymalizacja techniczna jest tak stara jak sama wyszukiwarka Google – znakomita większość standardów się nie zmieniła, jednak rozwój technologii spowodował konieczność polepszenia niektórych metod. SEO – bo tak specjalistycznie nazywa się techniczną optymalizację – wymaga od specjalisty przeprowadzenia analizy nazywanej audytem, a w późniejszym czasie aktualizacji poszczególnych czynników np. meta-tagów, opisów towarów, tekstów na stronie, struktur adresów url czy chociażby przekierowań z przestarzałych podstron.Kolejnym elementem mieszanki kryjącej się pod nazwą pozycjonowania stron jest pozyskiwanie linków. Z angielskiego link building to działanie polegające na publikacji postów, wpisów do katalogów, promowaniu w wortalach regionalnych z linkiem do naszej strony wewnątrz treści. Rezultatem takiego działania jest zbudowanie korzystnego wizerunku marki. Najbardziej istotnym elementem tego rodzaju reklamy jest dotarcie do takich ludzi, którzy byłyby zainteresowane ewentualną współpracą. Wymagany jest więc research branży pozwalający wytypować najbardziej korzystne linki.Komu zlecić pozycjonowanie witryny internetowej? Możemy zrobić to własnymi siłami, ale jak prawie każde działanie marketingowe będzie wymagało od nas pewnego rodzaju ekspertyzy, obeznania z trendami oraz wiedzy z zakresu content marketingu, PR czy SEO. Warto analizować zlecenie czy outsourcing do agencji reklamowej. Trzeba posiadać na uwadze koszty, aby nie przepłacić niejednokrotnie za przeprowadzoną kampanię. Jakich cen musimy się spodziewać? W Polsce profesjonalista małą stronę zoptymalizuję już za cenę około 500 złotych. Większe witryny np. sklepy (w zależności od ilości podstron) mogą kosztować nas powyżej 1000 złotych. Wszystko co związane z budowaniem linków należy rozpatrywać oddzielnie – właściwie każdy link ma inną wartość – niektóre mają bardzo duże znaczenie choć są w pełni darmowe. Zobacz również: blogi zapleczowe.